BEDEKOVIĆ – 221

Bedekovčina je često opisivana kao stara i plemenita zbog bogatog nasljeđa obitelji Bedeković Komorski, kao jedne od najstarijih hrvatskih plemićkih loza. Smješten na vrhu brežuljka u Bedekovčini, odakle se pruža vidik na dolinu Krapine i sjeverne obronke Medvednice, nalazi se barokni dvorac Gornja Bedekovčina, čiji je perivoj krajem prošle godine obnovljen te je njegova šetnica bogata cvijećem, starim stablima i puteljcima otvorena za javnost. Najveću ljepotu ovog kraja predstavljaju Bedekovčanska jezera, popularno kupalište i šetalište, ali i mjesto održavanja brojnih manifestacija poput Ljeta na Bajerima, Sajma i izložbe zagorskih vina i glazbenog festivala Igrajte nam mužikaši.Ruta Bedeković je ruta koja zahtjeva jaču fizičku kondiciju i svakako bolje vještine upravljanja biciklom. Svakako preporučamo korištenje .gpx datoteke za navođenje. Zbog brojnih križanja sa glavnim prometnicama, možete ju prilagoditi vlastitim mogućnostima, tako da krenite bez straha i uživajte u plemićkom kraju Bedekovčine, gdje će svaki žitelj rado pomoći ako negdje zapnete. Ruta kreće sa parkirališta kod Bedekovčanskih jezera, prema samom centru općine Bedekovčina. Pazite preko pružnog prijelaza i skrenite lijevo na županijsku cestu Ž2264. Nakon 200 m skrenite desno na nerazvrstanu cestu i nastavite ravno prema centru Bedekovčine.U centru Bedekovčine, kod Srednje škole Bedekovčina, skrećete desno i nastavljate kroz naselje te uz blagi uspon zagrijavate noge na radnu temperaturu. Dolazeći do točke 6 skrećete desno kod kapelice Sv. Josip Radnik i krećete na vožnju po šumskom putu nerazvrstane ceste, no vrlo brzo s osmijehom izlazite na makadamski put koji Vas uz vinograde vodi do križanja 8 gdje skrećete oštro desno. Nastavite uz blagi uspon, pa kreće duži makadamski spust. Na križanju puteva, 9, skrenite desno na strmiji spust i dolazite na križanje s županijskom cestom Ž 2167 koja vodi prema naselju Kebel. Produžite ravno preko prometnice, na početak uspona koji će Vas na vrhu počastiti sa prekrasnim pejzažom. Na križanju 12 skrenite oštro lijevo, te stisnite pedalu na usponu do točke 13. Produžite 100 m van rute prema jugu i imat ćete priliku odmoriti na uzvisini s pogledima na sve strane. Od točke 13 skrenite desno prema zapadu, mtb vožnja, dolazite do lovačke čeke, nastavite dalje uz šumski put do križanja 14. Križanje na kojem procijenite vlastite mogućnosti jer možete skratiti rutu za cca 7 km ako ne idete do kapele Sv. Vida. No svakako je preporuka otići do kapele, jer se pružaju prekrasni pogledi na Zagorje, Ivanščicu, Medvednicu, Strahinjščicu. Ruta prema kapeli ide od 14 točke na desno, prema sjeveru i naselju Vojnić Breg. Prava mtb vožnja, stoga budite oprezni. Kod križanja 16 produžite ravno, kod točke 17 skrenite lijevo. Na raskrižju 18 nerazvrstane ceste skrenite desno te dolaskom na križanje 19 počinje asfalt i uspon koji Vas vodi do kapele Sv. Vida na vrhu Komora Začretskog. Odmorite i uživajte.Ruta se vraća istim putem do križanja 15. Skrenite desno i vozite makadamskim putem do 26 gdje skrećete oštro lijevo. Nastavite do Y križanja 27, skrenite oštro lijevi prema kratkom usponu i ponovno uživajte u off-road vožnji. Po izlasku iz šume, 29, krenite po cesti desnim smjerom. Vozite do križanja s županijskom cestom Ž 2166, gdje skrećete lijevo, te nakon 170 m, skrenite desno u lokalnu ulicu. Uspon! Na križanju 33 skrenite oštro lijevo, a na križanju 34, skrenite desno i nastavite vozeći u sjeni šume. Pripazite na skretanje 35, skrenite na singl šumsku stazu te zemljanim putem do prve klijeti, a dalje nastavljate asfaltiranom cestom prema crkvi Sv. Barbare. Malo odmorite, pa nastavite do završetka rute. Križanje prije groblja Bedekovčina 36, skrenite oštro lijevo i spustite se do križanja 37 s županijskom cestom Ž 2166.  Pratite županijsku cestu Ž 2166 do T križanja 38 s županijskom cestom Ž 2264, skrenite lijevo prema istoku. Vozite po glavnoj prometnici do početne točke. Veliko križanje 39, skrenite lijevo na nerazvrstanu cestu pazeći na promet te vozite kroz centar Bedekovčine do križanja 40. Sada skrenite lijevo na županijsku cestu Ž 2264, te preko pružnog prijelaza idite do početne pozicije.Ukoliko ste odvozili cijelu rutu, zadovoljstvo je garantirano. Ruta je idealna za MTB/Gravel bicikle, a bez problema i s lakoćom. Potrebna je umjerena kondicija i bolja vještina upravljanja biciklom. Biciklistička ruta je obrađena kroz 41 točaka – raskrižja gdje je planirano postavljanje putokaznih ploča za vođenje biciklista.